20/6/08

Krap


Què pot fer l'home per evitar la demència, oh, molt discreta,
molt velada, que li han ensenyat a témer? (Pausa)
Pot fingir que viu i que els altres viuen.

Eleutheria
Samuel Beckett


Sempre he pensat que el temps és quelcom que t'empeny.
Endavant! (encara que no ho vulguis).
Un fet que et fa acumular experiència (encara que no la vulguis).

Imagino un personatge.
Tu.
Demà al matí et negues a sortir del llit.
Inventes una excusa.
Febre o el que sigui.
I l'endemà el mateix.
I l'altra també.
I l'altra i l'altra...

L'objectiu: no participar més del món.
Isolar-se (com m'agrada aquesta paraula!).
No saber els resultats de l'Eurocopa 2008 i aturar el mòbil per sempre (uf).
Ni tan sols parlar o participar de la literatura.
No relatar la pròpia experiència.

Aleshores els éssers estimats t'alimenten, perquè no moris de fam.

Et negues lentament a ser persona, a ser amb ells, a ser part del món.
Aleshores què?
Aleshores la pressió augmenta.
Et vesteixen, o et duen el psiquiatra a casa.

No hi ha solucions per a tu.
Si no treballessis no moriries de fam.
Però tampoc tendries la wii ni l'imac.

Estic mesurant la meva feina i/contra la meva vida (sobre una balança)?
Crec que vomitaré.

6 comentaris:

Buk ha dit...

feina / luxe... llibertat / vacuitat i austeritat... Mmmmmm... Ja fa temps que jugo amb aquesta balança, i quan més temps passa més em costa anivellar-la. De fet, tendeix al desequilibri, i endevina cap a on venç...

Com sempre, els teus posts fan pensar. Això si que és un luxe :-)

Hematie ha dit...

Hace unos meses se me ocurrió una idea, que imagino como una obra de teatro. Una persona que se niega a seguir viviendo su vida como antes. Sí se levanta de la cama pero no sale de su casa, no va a trabajar y pasa de todo aparato electrónico. Todo el mundo quiere llevar a esta persona al psiquiatra.

Me ha hecho gracia tu post :)

Jaqme ha dit...

Moltes gràcies Buk!

Hematie: Algú se'ns va adelantar, fa més de 50 anys. Samuel Beckett a "Eleutheria". Victor Krap n'és el personatge.

Anònim ha dit...

EN EL DESAQUILIBRI,POTSER I VIU LA REALITAT.LA VIDA ES EN SI MATEIXA UN DESAQUILIBRI. JUGANT AMB BCN......

Hematie ha dit...

Cachis...

Ahora estoy leyendo a Beckett precisamente. Creo que el siguiente que voy a leer va a ser "Eleutheria".

neus ha dit...

Avui, passejant per Girona, m'he recordat de tu... m'ha entrat una necessitat de deixar-me anar i quedar-me sense fer res eternament que m'han vingut a la memòria les teves paraules...

viure hauria de ser més fàcil.