21/9/05

Kaddish

Simon Wiesenthal.

No va ser venjança.
Va ser justícia.


12 comentaris:

Jaqme ha dit...

Va estar "pres" —per dir-ho de manera suau— a Matthausen.
Va sobreviure.
I es va dedicar a perseguir nazis i a portar-los davant el jutge.

Tant de bo un cop acabada la dictadura n'hi hagués hagut un com ell, aquí.

EQMEVD ha dit...

M'espantes.

A vegades penso que uns i altres anem entrellaçant idees.

Pensava en Wiesenthal per fer un post aquesta tarda però m'havia sortit tant negre que he preferit no penjar-lo.

I estic absolutament d'acord amb tu.

Calia un Wiesenthal després de Franco.

Massa por. Massa merda sota la catifa.

Massa morts sense nom a la vora dels camins.

Anònim ha dit...

Aquest home ha fet una feina bonisima

OPB
www.racocatala.com/opb

Jaqme ha dit...

Elquemaietvaigdir: No som jo qui t'espant. És l'Esperit de l'Època que vivim. Que ens uneix.
I ens separa.

Buk ha dit...

Elquemaietvaigdir: "Massa por. Massa merda sota la catifa."
Si, i actualment, massa gent entestada en no aixecar aquesta catifa. Quanta merda més hi cabrà?

Salutacions
Buk

EQMEVD ha dit...

Jaqme: sí que ets tu qui m'espanta. Els temps, també.

Buk: Tots tenen un mort a l'armari. I sembla un pou sense fons. També m'espanta això.

Jaqme ha dit...

I per què t'espant?
:(

Amb cal·ligrafia tremolosa ha dit...

"Ningú ens pasta de nou de terra i fang, / ningú invoca la nostra pols. / Ningú." Paul Celan.

nimue ha dit...

quines missions tan peculiars ens dóna la vida. Qui li ho diria a aquest home que naixeria per això...
la venjança em sona lletja. La justícia m'agrada més.

EQMEVD ha dit...

Tens raó Nohisóc.

Per això va ser només un pas.

El de la gent que no estava disposada a deixar-se dir al final de la guerra que no hi havia espanyols fora d'Espanya.

La queixa va per aquests governs "democràtics" que no han estat capaços de netejar les ferides i que han preferit invertir milions per recuperar els cossos de la divisió blava, abans de donar suport a les famílies de republicans que de la seva butxaca han anat buscant els seus morts en fosses comunes cobertes de males herbes.

Jo penso que encara hi conviuen les dues Espanyes. I no són precisament les de les autonomies.

Anònim ha dit...

Com mirar el passat amb els ulls d'ara? Si debades, la vertadera història és la història dels assassins en nom de la pàtria, en representació d'una idea, en interés del progrés, etc,,,

Jaqme ha dit...

"Com mirar el passat amb els ulls d'ara?", demanes, Eliot.
Mira els ulls de Wiesenthal.

Ells et responen.