18/12/06

Plou al món


PART I


Plou.
A la fi.
Aquest any ha costat.

La meva mare ha fet panades. Amb aquella recepta del seu poble de l'interior de l'illa, i que sa mare ja sabia fer.
Panades. Una delícia culinària de Mallorca molt millor a l'hora del berenar al matí que la famosa i sobrevalorada ensaïmada.
Per qüestions de feina, però, no n'he pogut dinar.
He dinat de qualsevol cosa i després he anat a casa seva on n'he assaborides dues amb un bon tassó de vi, mentre sentia la pluja a les teulades.
I ara pens que avui vespre hi ha un sopar amb amics.
Un sopar pel qual m'he preparat menjant. I és que no hi pensava.
Tenia ganes de quedar-me a casa escoltant "The Greatest", el darrer disc de Cat Power que m'emociona i me fa sentir pluja en un dia de pluja.
Però no importa.
Sempre està bé veure els amics, i més quan ho necessiten.
El tema central del sopar serà un tema del qual ningú parlarà.
Per dramàtic i dolorós i que afecta directament a una amiga.
En comptes de parlar-ne parlarem d'altres coses.
Però tots pensarem en la fosca, en el dolor i en el mal del món.
Ens omplirem la panxa i voldrem riure sense saber si ho podem fer.

PART II

I panxa plena. Pot ser sigui aquí on comencin els nostres maldecaps.
El dels occidentals. Si haguéssim de preocupar-nos per sobreviure de veres, o per defensar-nos o per aconseguir menjar amunt i avall o etcètera, no hauríem de pensar massa en nosaltres mateixos o en les nostres falses necessitats.

Avui, a alguna part de la costa d'Àfrica, amb aquest mateix fred i aquesta pluja, una barca s'omplirà de persones rumb a un destí millor. Només per això, per tenir la panxa plena. Per tenir els nostres petits problemes. Molts no arribaran. Els seus ulls ho saben.

Avui, a Iraq, se'n va a dormir una nena de 8 anys. No sap que demà migdia serà un nombre més als telenotícies europeus a causa de l'explosió d'un cotxe bomba a un mercat de Bagdad. Els seus ulls no ho saben.

Un dia així mescla bellesa i dolor.
Ja ho va dir Paul Verlaine:
"Plou en el meu cor com hi plou a la ciutat".

4 comentaris:

Jaqme ha dit...

Foto feta per Jaqme des del terrat del Pompidou.

Anònim ha dit...

Aquests dies també plou al meu cor, plou per un amic que ha quedat sense paraules, sense crits i que s'ofega en un dolor fred i insistent, un amic que aquestes festes de colors fluorescents, estrelles de metall, arbres de plàstic i naixaments dins una cova potser perdrà a algú massa important, i els qui estam al seu voltan haurem de fer com si tot continués igual, i menjarem torró i cantarem ançons amb l'ànima intoxicada. Al meu cor igual que sobre les teules de ca meva hi plou, els meus peus, la meva veu i la meva anima anhelen escenàri, anhelen un text amb el que poder somiar tornar a actuar, perquè en realitat és l'únic que se fer: Vull veure sortir el sol.
Bones festes Jaqme, les teves paraules sempre me fan somiar
Londaval

èlsinor ha dit...

Vaja, fins que he llegit el teu comentari de dalt estava pegant-li voltes a vore si la foto estava feta des de La Samaritaine --descartat perquè s'hi veu molt prop Nôtre Dame-- o el Pompidou, que em semblava una opció millor, i veig que, efectivament, era aquest darrer.
I, a propòsit, molt bonica la foto, i també les altres de flickr :)


(Per cert, no m'importa que m'afegisques al teu bloc, sinó tot el contrari: gràcies per fer-ho)

neus ha dit...

un post molt bonic... i trist...