19/10/10

Adults Normals


El proper dijous, 21 d'octubre, a les 20:30, al Claustre de Sant Domingo d'Inca present el meu nou llibre.
Adults Normals.
Una obra de teatre que vaig escriure fa tres anys i que per una cosa o altra no acabàrem d'estrenar amb el meu grup.

***

Normalment es diu --o les editorials diuen-- que la poesia és la germana pobra de la literatura.
L'altra dia vaig entrar a la reformada llibreria "Món de llibres" de Manacor, i vaig demanar per la secció d'obres de teatre (quina llàstima que no tinguem, com en l'anglès, una-sola-paraula per elles).
L'amo de la llibreria em va respondre que l'han llevada per fer lloc a altres gèneres.
Una llàstima. Vaig marxar mans buides.

Conclusió: si la poesia és la germana pobra de la literatura --o de les editorials-- les obres de teatre en són els seus familiars pàries, els captaires, els homeless, aquells éssers estrambòtics dels que ni tan sols les llibreries en volen saber res.
I me direu que el teatre és difícil de llegir, que s'ha d'estar massa concentrat, que és literatura per ser representada, vista, posada en escena.

No hi estic d'acord.
Igual és que ens hem convertit en lectors que no volem imaginar.
Llegir com a posat.
Llegir és pensar, mal pesi.

I ja acab.
Llegir teatre és una experiència intensa i satisfactòria per aquells que s'hi apropen.
Són peces, obres que, en la majoria dels casos, en una hora i mitja s'han llegit, i que desprenen una gran intensitat i sentiment, i tenen un missatge tan o més potent que qualsevol novel·la i/o metàfores més doloroses que qualsevol poema.

A més, de tots els gèneres és l'únic que es pot llegir en companyia :)

***

I tot aquest rollo per acabar dient que estau tots convidats a la presentació del meu llibre.

9 comentaris:

Jaqme ha dit...

La foto és un avançament de la portada.
Per cert, és el primer número de la nova col·lecció de teatre de l'editorial Lleonard Muntaner, un fet que me fa molt content.

anna g. ha dit...

enhorabona!!!! llàstima que em quedi una mica lluny per poder anar-hi :(

fa uns dies vaig haver de llegir "Primera història d'Esther" de Salvador Espriu, en una edició de Proa i TNC. és una improvisació per a titelles, sense acotacions escèniques, però al cap i a la fi, teatre. estic d'acord amb tu amb el que dius de la seva lectura i de la intensitat de les metàfores i els missatges. vaig gaudir-ne molt :)

joan ha dit...

Enhorabona Jaqme!
No dubtis que ens el llegirem.
I a veure si te'l presenten al cap i casal... i ens desvirtualitzem tots plegats.
Per cert, com pot ser possible una llibreria sense Shakespeare, Pirandello o Beckett?

Unknown ha dit...

a Inca? Saps que ara hi visc? Allà hi seré. Però segur que no et dic qui som. Enhorabona!!

neus ha dit...

La primera obra de teatre que vaig llegir va ser 'Terra baixa' d'Àngel Guimerà, després vaig llegir 'Mar i Cel', molt abans que Dagoll Dagom portés un vaixell en moviment sobre els escenaris. A casa, com que el pare de jove en feia, hi ha força llibres de teatre i n'he llegit uns quants. Ara hi he tornat bàsicament per 'culpa' teva.
M'agrada llegir-ne, m'agrada haver d'imaginar allò que només s'insinua.

Ja estaria bé ja poder-se escapar fins a Mallorca per venir a la presentació... però la meva assistència serà només de pensament ;)
Que vagi molt bé i enhorabona!

marco ha dit...

Enhorabona (i ja en van unes quantes darrerament), Jaqme!
La feina no em permetrà assistir a la presentació, tot i fer-me moltes ganes. Esperaré a que es posi a la venda per arribar un poquet més enllà de la portada.
Salut i sort!

Bua ha dit...

Jo tampoc hi podré ser, encara que m'haguès agradat.
Esper que facis una presentació al teu Poble, com pertoca. No tendré excusa.

neus ha dit...

Espero que hagi anat molt bé :))

Vinz ha dit...

enhorabona! :)