16/1/09

Boinc

Sovint vaig pel carrer i pens alguna cosa i em dic, ep, hauria de fer un post que xerràs d'això. Però la pantalla i les infinites possibilitats d'Internet sovint me bloquegen.
Intentar posar les paraules clares.
A veure.
M'he baixat un programa per col·laborar en línia amb diferents projectes.
El programa es posa en marxa en forma de salvapantalles, és a a dir quan un no fa servir l'ordinador o quan es descarrega música.
Es diu BOINC, i en ell cadascú s'adhereix a un projecte que contribueix a diferents recerques filosòfiques científiques.
Aquests projectes neixen davant la necessitat d'analitzar milions de dades. I per això necessiten posar a treballar milers d'ordinadors en línia. Un d'ells, el teu.
Hi ha diferents projectes als que ens podem subscriure.
De moment jo he distribuït el temps lliure del meu ordinador entre tres projectes: el SETI (de recerca de vida extraterrestre --pel canvi en la consciència humana que el Contacte podria suposar--), el Climate Prediction (d'investigació sobre el canvi climàtic --què hi puc fer? me fa ràbia com estam maltractant a la Natura--), i el Rossetta (de recerca en la predicció de l'estructura de les proteïnes amb la qual cosa es podria donar solució definitiva a moltes malalties que a l'actualitat no en tenen --obvi, contra el dolor--).
Però no només hi ha aquests projectes.
Quan us doneu d'alta en el BOINC (confio en que així ho fareu) podeu triar el projecte o projectes que més us interessi col·laborar.

***

Crec que el feed d'aquest blog, que aïllava encara més aquesta illa que s'enfonsa, està arreglat.
A partir d'ara, tots els milers de persones que estau/estan subscrites (i que cada vegada que me veuen pel carrer m'aturen pregant-me que escrigui sobre un tema o un altre), rebreu l'actualització al moment.

***

M'han pujat nota en el Page Rank.
I aquest fet, per jo, és més important que no tenir una estrella Michelín.
Gràcies, tu.

***

En la darrera setmana estic completament obsessionat en dues coses.
La primera és Frida Kahlo.
La història darrera la seva obra m'ha atrapat com un peix a una xarxa.
I no vull escapar.
L'altre és el darrer disc (que també és el primer) dels Fleet Foxes.
Avui vespre, al costat del fogueró, proposaré, al manco un pic, cantar tots junts el White Winter Hymnal.
M'enviaran a la merda i m'aniré a dormir.

6 comentaris:

Jaqme ha dit...

O pot ser m'abocaré un tassó d'herbes.
Ja veurem.

neus ha dit...

BOINC sóna com a boing... no puc evitar trobar-li una connotació còmica (del món del còmic, vull dir).
S'haurà d'investigar què es pot investigar.
El feed del teu blog em feia anar una mica de corcoll, sí. Però vaja, es va passant per aquí i sol·lucionat :)
Felicitats per la bona nota!
Frida Kahlo no va sortir mai en cap classe d'història de l'art, quan fèiem el contemporani. La història és injusta massa vegades.
Val més un tassó d'herbes, no? ;)
Bon cap de setmana!!
Una abraçada!

Anònim ha dit...

Apassionant la vida de Frida kalho. Et regal un poemet que vaig escriure després de contemplar el seu quadre "Raíces", a pesar que és molt difícil copsar en paraules el dolor que degué de patir en la seva vida, tan físic com emocional:

ARRELS

Té una hemorràgia d’arrels,
la té de febres arsèniques,
d’una angoixa trepadora
que li nega la vida.
Jeu sota una mar púrpura i plujosa,
jeu sobre l’enrenou de les arrels
que burxen dins el seu pit,
la cruixen,
la transformen en un claustre incert,
en una bústia malparida
que amaga una fera nedant dins d’un glop d’esperma.
Salten les arrels del seu dolor,
l’envolten, la fan crisàlide,
graten les arrels del seu destí
i la fan laica,
sols un preàmbul del que hauria pogut ésser.
La seva cabellera mora,
nocturna i sedosa,
no cobreix les nafres.

Lastienditas ha dit...

Aquests projectes del BOINC me pareixen massa científics. El meu anglès no dona per tant!
Som més de projectes socials i d´analitzar factors ambientals, socials, extrínsecs.
Quan vaig descobrir Frida també em va deixar tocada.
Pd: Ja sé el que és el Page Rank. No m´agraden els xantatges. :P

EQMEVD ha dit...

M'agrada molt molt molt aquesta foto.
Em recorda un quadre d'una casa verdaa.
Frida Kalho...uf.
Massa dolor contingut dins un sol cos.

Jaqme ha dit...

Elur: Sí. Millor un tassó d'herbes! :)

Frannia: Aquest regal és com un quadre de Frida fet paraules. Fa mal i tot! "hemorràgia d’arrels" fer a la primera i ja no es pot fugir!

Lastienditas: Amb el Google Translate ja pots traduir des de l'anglès al català (amb marge d'error molt petit) pàgines web senceres. Així que l'anglès no és un problema (ni una excusa). Està molt bé que siguis més de projectes socials, però el teu ordinador pot dedicar a millorar el món (i el futur comú) amb el seu temps lliure. Tu no te n'has d'encarregar de res.

EQMEVD: Gràcies! M'alegra que t'agradi. El quadre d'una casa verda!? :)
Sí. Frida. Però no només massa dolor.