4/12/08

Ara (i sempre)

Hi ha un músic a Mallorca que té un malson recurrent.
Passa a un cortó amb tarongers, i tracta sobre el passat, però també sobre el present.

Li vaig sentir dir que ell només volia fer cançons d'amor.
(Són les bones, afegesc)

Mallorca és surrealista. O estúpida. Una de dues.
El món exalça a tots els creadors de Bellesa, mentre que en aquest bocí de terra al mig del mar, les amagam. Qui sap si per les mateixes raons que amagam la llengua cada vegada que sortim de casa.

Si jo un dia som en Fellini, m'agradaria que ell fos en Nino Rotta.

Fa dos anys i un mes que en vaig parlar per primera vegada.
Si "Animal Fràgil" va ser un àlbum de debut rodó i impressionant, "Ara" només corrobora que ens trobam davant un autèntic fenomen, la perfecta evolució del músic-poeta. Perquè les lletres... no conec un altre músic que fagi un ús de la llengua tan acurat com aquest home.

Marcel Cranc canta, i obri un crui al bell mig de la sensibilitat d'aquesta illa-melic.

I la xapa en dues parts:

Ara, i sempre.

16 comentaris:

Jaqme ha dit...

La cançó: Naufragi, de Marcel Cranc.

EQMEVD ha dit...

M'encanta Animal Fràgil.

I el passat cap de setmana vaig trobar a l'Fnac de Barcelona el nou disc de Marcel Cranc.

Ara només em cal esperar que s'escapi de l'illa per visitar les muntanyes.

Jaqme ha dit...

Volia titular aquest post: "Antonia Font is dead" però al final no.

EQMEVD: Bona compra! O que algú s'escapi de les muntanyes i visiti l'illa.

Lastienditas ha dit...

Hola Jaqme, no és que sigui fan d´Antonia Font ni molt manco, però com a títol que tenies pensat ho trob massa radical, no?
Antonia Font i Marcel Cranc no es pareixen en res. Sense dubte, me quedo amb Marcel, m´encanta la seva música i les seves lletres, però sobretot, la seva interpretació.

marco ha dit...

Bon migdia jaqme!
Pegant un vistasso al post, link i comments que ens ofereixes, veig que tens coses a dir sobre Antònia Font, però me falta alguna reflexió després dels adjectius que has emprat (parvulari, "...is dead"). Meam, anem a xerrar un poc d'aquest grup, que vols dir amb el que dius?
salut!

Bua ha dit...

Content de que m'hagis descobert en Cranc.
He de dir que no el coneixia.
M'agrada la cançó.
És cert que no valoram massa lo nostro per aquí. Què hi hem de fer! És el caràcter mallorquí, o balear.
No podem estar, però, tirant-nos pedres damunt ca nostra cada dia. Anem fent individualment el que poguem i tal vegada millorarem això que no funciona.

Jaqme ha dit...

Lastienditas: Radical jo?

Marco: No me fa moltes ganes xerrar d'Antònia Font. Quan un grup no evoluciona, mor. Les lletres podrien ser sempre la mateixa, i la seva música no evoluciona gaire de disc a disc (fer creure que ficar-hi arrenjaments de filharmònica és una idea innovadora no és suficient). El parvulari (sic) is dead is alive.

Bua: Aquest caràcter que parles no és el nostre. D'on creus que prové? (i no val el catolicisme!)

Bua ha dit...

M'ho hauràs d'explicar tú, Jaqme.
No ho acab de comprendre.
Es que avui és un dimarts de collons de mico! Després de tres dies...

Jaqme ha dit...

Bua: Un dimarts de EPP! Jo te demanava la teva opinió, la meva no m'interessa massa. Si vols esperam al club dels dijous, però.

marco ha dit...

Marxando, te deia lo d'Antònia Font perque jo consider molt més interessants i rics, tant en tema de lletres com de música, es dos darrers d'estudi (taxi-sobretot- i batiskafo katiuskas). Crec que des des primer si que hi ha una evolució, a més bastant clara. Estic d'acord amb tu en lo des disco filarmònic, és bastant magre i me fa sa sensació que s'ha fet molt ràpid, sense dedicar-hi massa esforç. Ara, se veu que als concerts de presentació d'aquest disc se varen lluir; tenc alguns coneguts que varen tenir la sort d'assistir al Liceu i conten que fou d'èxtasi.
Meam si treuen res nou i en xerram

Salut

Jaqme ha dit...

Marco: Idò jo no lis veig evolució, a no ser que el disc de'n Joan Miquel Oliver suposi un canvi de cantant en el grup. De grups que canten en català m'agraden més Mishima. AF no és el meu estil.
De totes maneres hi ha mil grups més interessants que xerrar. Vaig anar al concert de Micah P. Hinson a Porreres i vaig flipar, un crack. Et recoman el disc "Micah P. Hinson and the opera circuit". Per cert Bonnie "Prince" Billy ha tret disc nou.
I Marcel Cranc també.
:)

marco ha dit...

AF tampoc són el meu estil que diguem, però els conec. Mishima els vaig topar per canal 33 fa poc, però ni record quin tipus de música feien.
Mica i Bonnie ja els tenc baixats, jejeje, qualsevol cosa que veig que sa gent recomana, li faig un mínim de cas, i tu ja els havies anomenat.
S'emule no me troba en Cranc, ho seguiré intentant.

Jaqme ha dit...

Marco: Pobre Cranc si el baixes de sa mula! El pots escoltar via el seu myspace. Esper que t'agradi.

Joan Vicenç ha dit...

El primer pic que vaig sentir parlar den Marcel Cranc va ser al teu blog. Potser en vaig trobar referències seves a la premsa. Fins que aquest estiu passat va venir a cantar a Alaró. Tot d'una vaig pensar que era el cantant mallorquí (manacorí?) que un dia parlares.

Val a dir que el dia de la seva actuació qualcú va trobar la seva cartera i li va prendre tots els doblers. Una bona quantitat, potser uns 3.000 E, no ho record be. Ell ho va explicar durant l'actuació i va demanar que si qualcú l'escoltava la tornés. Va ser segurament a causa d'aquest incident que no va tocar gaire alegre. A mi no me va agradar.

Salut

schole ha dit...

Hello -- I am a Shakespeare scholar interested in contacting the artist of the Macbeth painting on Flikr:

http://flickr.com/photos/jaqme/344148681/in/set-72157594456846358/

Could you please email me? newstok [at] gmail [dot] com

Thank you --
Scott Newstok
Department of English
Rhodes College
http://www.rhodes.edu/academics/4476_8982.asp

joan ha dit...

Gràcies Jaqme per descobrir-nos aquest tresor de ses Illes. Per mi, el millor disc de l'any editat als Països Catalans... sens dubte!