27/5/08

Zeitgeist

"Ens veim abocats, des d'una col·lectivitat harmonitzada de consciències, a una espècie de superconsciència. La Terra no només esdevé coberta per miríades de llavors de pensament, sinó que cada vegada s'adjunta un document amb un sol pensament, una sola i unànime reflexió."

Pierre Teilhard de Chardin

"Un superorganisme és un organisme compost de diferents organismes."

Wikipedia. Superorganism

***

I una nietzchiada:

Déu va inventar als homes o els homes van inventar a Déu?

***

Hi ha un fil conductor entre les tres sentències.
La metafísica passa ara per la unió de tot el pensament mundial mitjançant la seva possibilitat definitiva: Internet.
El món dels blogs és la democratització de la premsa.
Podem pensar tots junts!

Però això suposarà millorar el món i les condicions de vida dels que en ell hi vivim?

***

Encyclopedia of Life és un projecte que m'entusiasma.
Aquest projecte ja està creant una base de dades on line per a cada una de les 1'8 milions d'espècies conegudes en el nostre planeta.

***

Dues passes enrera, des de la pregunta anterior, de si Déu va fer l'home, o l'home a Déu, passo a la següent: i si els homes ja han començat el camí per transformar-se en Déu?

***

Hi ha tres jos (o tus):
El que els altres creuen que sóc.
El que jo crec que sóc.
I el que sóc realment.

7 comentaris:

Jaqme ha dit...

La foto, del Woodstock mallorquí.

EQMEVD ha dit...

4.
són 4.
Afegeix el que jo voldria ser.

neus ha dit...

una reverència d'admiració, artista-filòsof.
m'encanta!!

:*)

Jaqme ha dit...

EQMEVD: Jo crec que "el que jo voldria ser" parteix del que "crec que sóc". Per tant continuo pensant que som 3. Una altra cosa, el que jo voldria ser, forma part de l'ara o de quelcom que encara no és pq forma part del futur?

Elur: Moltes gràcies! :)

EQMEVD ha dit...

Els altres creuen que són un ent autoanomenat EQMEVD
Jo crec que sóc una persona.
Realment estic en el procès, però el que realment voldria és escriure haikús com buk o fer quadres com els teus.

4.

Jaqme ha dit...

Jo ja no faig quadres, faig fotos.
:P

EQMEVD ha dit...

tan pis. doncs fotos :P