3/11/06

MARCEL CRANC

Ha nascut una estrella.
Dissabte passat vaig anar al seu concert de presentació.
On em vaig comprar el disc de debut.

No puc deixar d'escoltar-lo.

Sona a nou.
A un so que mai havia sentit abans. A elegància i sensibilitat.
I les lletres?
Colpegen l'ànima amb una força brutal!
Fan que tot allò que ens resta d'humans es sacsegi i tremoli.
Si has conegut els excessos de l'amor i l'odi tu m'entendràs.

Fa poc que me cagava en la puta música cantada en català,
perquè any rera any era exactament la mateixa.
Sense evolució. El mateix so i les mateixes maneres de ser bons al·lots i correctes.
Fins i tot Antònia Font han esdevengut a música pel parvulari.

Però aquest "Animal Fràgil" de Marcel Cranc...
són paraules majors, sensibilitat en estat pur, bellesa feta música, avantguarda, amor i odi en vellut. No record cap disc que m'hagi impactant tant des de que hem entrat al segle XXI.
I està fet per un al·lot de Sencelles. Ves per on.

Només puc comparar la força d'aquest disc de debut a dos primers discs que feren que el món de la música es replantegés moltes coses:
el "The Doors" pels "The Doors", qui si no?
I el "Grace" de Jeff Buckley.
Obres mestres en la història de la música del segle XX.
Que no hi hagi dubtes que aquest disc serà un clàssic del XXI.
Que collons: jur que ho serà!

12 comentaris:

ines ha dit...

Quines ganes d´escoltar-lo!!!Llàstima que no el tengui! El pens comprar JA!

nimue ha dit...

ooooh! doncs jo vull escoltar-lo perquè pense exactament el mateix que tu de la música en català i m'agradaria trobar-me alguna sorpresa...

Jaqme ha dit...

Inés: Mai et penediràs.

Nimue: Doncs ja ho saps.

Buk ha dit...

Estic d'acord amb vosaltres en lo referent al mal anomenat rock català.
Pel que dius, Jaqme, aquest disc pinta molt bé. Es possible trobar-ho a qualsevol botiga de discos? M'has fet venir ganes d'escoltar-lo!

Salut
Buk

Jaqme ha dit...

Buk: No sé si ja s'ha distribuit per tot Catalunya.
Supòs que sí.
De totes maneres aquí us deix les dades que posen darrera el CD (per si el voleu comanar (no ho dubteu: faceu-ho!))

Animal Fràgil
Marcel Cranc
Produccions Blau
Tel. 971 713 316
www.xocolat.com

Distribueix:
Discmedi SA.
Tel. 93 284 95 16
www.discmedi.com

Anònim ha dit...

Bones.He crescut amb Miquel Vicens de professor de música. És un tio que val la pena conèixer, un tio que relaciona divertiment amb teoria, bauxa amb música. Les classes de música eren les més desitjades del dia quan anava a l'escola de Porreres.
Miquel Vicens, amb el pseudònim de Marcel Cranc, ens ha cautivat. Des de sempre he sabut que seria un artista, un músic i compositor nou, fresc, genial, amb creativitat i una mica de "volada" mental. Ell sempre ens feia riure...
Comprau el disc, no piratejeu i sobretot, ajudau-lo a crèixer, que ell s'ho mereix.
Una abraçada.
Un alumne enlluernat pel seu estil.

Anònim ha dit...

Bones.He crescut amb Miquel Vicens de professor de música. És un tio que val la pena conèixer, un tio que relaciona divertiment amb teoria, bauxa amb música. Les classes de música eren les més desitjades del dia quan anava a l'escola de Porreres.
Miquel Vicens, amb el pseudònim de Marcel Cranc, ens ha cautivat. Des de sempre he sabut que seria un artista, un músic i compositor nou, fresc, genial, amb creativitat i una mica de "volada" mental. Ell sempre ens feia riure...
Comprau el disc, no piratejeu i sobretot, ajudau-lo a crèixer, que ell s'ho mereix.
Una abraçada.
Un alumne enlluernat pel seu estil.

Anònim ha dit...

stic d'acord amb tots vosaltres q la música feta en català es simple, avorrida i carent d novetats. E d reconeixer q el disc d marcel cranc es un gran descobriment, un nou alè x la música feta aquí i tot un espectacle d sensacions.No deixarà a ningú indiferent. Necessitàvem qualqú q ens demostràs q aqí tb es pot fer bona música, miquel vicensastre ho ha fet!

Jaqme ha dit...

Anomymous, m'afegesc completament al que dius de "Comprau el disc, no piratejeu i sobretot, ajudau-lo a crèixer, que ell s'ho mereix". En canvi de Madonna o de Manu Chao no pens el mateix, ja que ells tenen la seva vida musical més que resolta.

Ilsa, jo estic completament enlluernat amb el disc de Marcel Cranc. I de cada vegada m'emocionen més les lletres. Crec que he escoltat unes cent mil vegades la cançó "abans", i no me cans!

Anònim ha dit...

Sense dubtes lo millor que he escoltat aquest any en català. Estic "enganchat" a aquest CD. Cada día m'agrada més. Esper que tengui una bona recollida per tota la gent que l'agrada la musica en català. Hi ha una cançó que es diu "Octubre" que es alucinant. Gracies anticipades a aquest autor per escriure cançons que arriban en el cor. Es recomanable per qualsevol.

Jaqme ha dit...

Benvolgut anònymous:
Prou de complexes. Me comença a molestar que sempre ens haguem de referir a la música cantada en català com a "música en català".
Em sembla un comentari acomplexat.
Hi ha música cantada en català que és penosa i n'hi ha que és excel·lent. Exactament igual que la música cantada en anglès o danès.
La música, qualsevol música, és música i la música, com a tal, només entén el seu propi idioma.
A jo també cada dia m'agrada més. Exactament igual que Cat Power, Nick Drake o Leonard Cohen. I consider que Marcel Cranc està a la mateixa altura d'aquests artistes. I consider que aquest "Animal Fràgil" és un dels millors discs d'aquest any en tot el món. No exager.
Però, benvolgut anònim, coincidim en la resta de coses que has escrit.

Anònim ha dit...

M'encanta es vostre enstusiasme! a mi tambè me flipa mArcel Cranc.... pero encara m'agrada més que trionfi amb una música tan poc fàcil... No xerra de quansevol cosa, ses seves lletres son absolutament lúcides, sinceres, intenses, autentiques... reals. Jo el consider un petit nou geni. Si això és lo que pot fer amb només 2 discos, no sé que será capaç de fer amb una sòlida carrera musical ben llarga!