22/10/06

DRAMATÚRGIA CONTEMPORÀNIA A LES ILLES BALEARS

M'arriben notícies de que dilluns 23 d'octubre, a les 18:30, a la Sala Beckett de Barcelona s'hi fa una taula rodona amb quatre autors de teatre vius (?!) de les Balears. Supòs que serà un altre acte intelectual en el qual els autors que parlen se la mamen entre ells, però en fi, som el primer sorprès de que a les illes hi hagi quelcom anomenat teatre contemporani. Tant de bo hi hagués un corrent així.
Els quatre autors convidats són uns complets desconeguts, però el que he vist d'ells, (Vicent Ferrer només escriu i (crec) que mai ha estrenat una obra seva) m'ha agradat.
Hi haurà el que consider el més gran autor teatral de tots els temps a les Illes Balears: Vicent Ferrer. Un formenterenc que escriu teatre impactant. Si ell formés part dels escriptors que escriuen en llengües normalitzades com l'anglesa o l'alemanya ens haguessin arribat amb força els ecos del seu nom.
Altres autors que seran a la trobada són Vicent Tur, Jaume Miró, del qual em sembla que n'he parlat darrerament, i Josep Ramon Cerdà, que ha fet coses interessants.
Us deixo aquí l'enllaç per si voleu anar a aquest acte únic (no he trobat informació de que s'hagi de repetir a les Illes ni a València). Així que ja ho sabeu...

Voltros que podeu...

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Ep, si et vols estrenar en els memes, ja te n´he posat un de deures ;)

Jaqme ha dit...

Hola Gemminola.
Ho dius de veres?
Du molta de feina! :P

Anònim ha dit...

Jaqme, coneixes algún nom més que hagués pogut participar-hi i no l'hagin convidat?
De veritat que jo també he quedat amb un pam de nas quan he vist aquesta convocatòria, no sabia que el nostre teatre contemporàni donés per tant. Fins i tot de Menorca no puc esbrinar-ne cap nom.

Jaqme ha dit...

En conesc a alguns que hi haurien de ser i no hi han estat (o si hi han estat no ho sé) (també pot ser els hagin convidat i no hagin volgut anar-hi).
La llista és llarga.
Hi ha molta gent que escriu teatre a Balears.
Si vols te'n dic un parell, apart dels que he esmentat, dels quals he vist o llegit alguna cosa (un altre tema és si m'ha agradat o no):
Jaume Fuster
Miquel Mestre
Antoni Palerm
Llorenç Capellà
Alexandre Ballester
Biel Jordà
Joan Guasp (que personalment no m'agrada gens)
Pere Fullana
Miquel López Crespí
Bernat Joan (el mateix diputat d'ERC, sí)

Ep, i ara que hi pens, de Menorca no en sé cap. Qui hi ha a Menorca que escrigui teatre?

Anònim ha dit...

De veritat que no puc donar-te cap nom; bé un, el de l'escriptor ciutadellenc Pau Faner però que jo conegui sols ha publicat una obra, i mai no estrenada, que va guanyar un premi a València, l'obra titulada "El gorg blau", però poca més. El teatre que les companyies locals estrenen per aquí és casi sempre de autors foràris. Hi dic casi sempre, perquè avui mateix m'han fet saber que una companyia (Mutis Teatre) està preparant el muntatge d'un text d'un autor jove, i d'aquesta illa; a més que també la dirigeix. Crec que serà una experiència positiva, que ja t'han faré cinc cèntims si m'he deixen llegir el text, o quan estrenin l'obra.
D'altres opcions menorquines dins el teatre i que jo conegui... cap ni una!!