14/9/05

Postal amb herois morts


Benvolguda Atlàntida,

La boira de la matinada desapareix i em pos el xandall per sortir a córrer per un camp proper. L'herba té gotes de rovada i el cel és nuvol. Corro en paral·lel al fiord durant trenta minuts. I aleshores m'ataca un pensament ofuscant: l'estona que feia que no pensava en els molt mediocres governants balears, des del batlle del meu poble originari al president balear.
Aleshores he sentit primer oi i després nausees. I m'he hagut d'aturar. D'ells —associació d'idees?— he passat a l'Aznar i després a Bush.
Quan he arribat a casa cerc per internet notícies sobre casa a Huubs.
Un desastre.
Que si autopistes, que si corrupció, que si urbanisme desbocat, que si amiguisme, que tomen un teatre antic que tothom s'estimava, que no sé quants de camps de golf hi ha projectats, que a Madrid PP i PSOE —són el mateix partit?— voten en contra de que les llengües "cooficials" siguin requisit indispensable als jutjats, que els USA tenen els fons "d'ajuda" a Irak i no a Nova Orleans...

I ningú fa res???
Ens hem fet tots polítics o robots?
Per què tots callen —callam— i acceptam tota aquesta desgràcia política?

Poden fer tot allò que volen. Ningú els vigila.

Ningú els vigila.

Els superherois són morts.

Qui vigila als vigilants?

Res, pensaments poc lírics abans de treballar.

8 comentaris:

Amb cal·ligrafia tremolosa ha dit...

No hem d'esperar que els herois venguin a salvar-nos: no hi ha herois, però el que sí hi ha, el que sí hi pot haver, són actes heròics protagonitzats per gent anònima i clandestina, gent que com tu amb les teves paraules pugui arribar a obrir la llauna de tants cervells en conserva, de tants cervells que es podreixen als prestatges dels tenebrosos hiper-mercats del que alguns anomenen PENSAMENT ÚNIC i que jo més bé en diria: PENSAMENT CANSAT, PENSAMENT PORUC O PENSAMENT MANDRÓS.

Buk ha dit...

Que gran, el cómic dels watchmen. I que gran, l´Alan Moore.
En quant a lo dels gobernants... Bufff, fan amb nosaltres el que volen.
Aquí a Barcelona ens han clavat un nou impost revolucionari. El de la zona verda. Si tens cotxe, pagues per circular, i ara, gràcies a aquesta nova taxa, pagaràs també per tenir-ho al carrer. Per cert, que desde que va sortir la notícia de la zona verda, els preus dels pàrkings han pujat una barbaritat. ¿I haurà algú a l´ajuntament amb pàrkings per vendre?. Visca la cultura de l´especulació!!!

Salutacions
Buk

EQMEVD ha dit...

Estic amb tu Nohisóc, no cal el cotxe per viure -encara que molta gent no s'ho cregui-, i el que sí cal són més recursos per destinar-los al transport públic..i tant que sí!

No sé al Canadà, m'imagino que millor que Barcelona, i això que Barcelona funciona molt bé, sobretot si tenim en compte com està la resta de Catalunya i rodalies. uf!

Els herois...ostres...és tota una altra qüestió.

Potser també són un invent dels dolents, perquè esperem que ens vinguin a rescatar i així no fem res per salvar-nos solets.

Ara m'has fet pensar - no sé perquè- en en Salinger i el seu camp de civada...l'hauré de tornar a agafar...

Buk ha dit...

Estic d´acord amb vosaltres. No cal cotxe per circular per Barcelona. Però si vols que la gent no agafi el cotxe (jo no circulo per Barna amb ell) has de proposar alternatives. Millorar el transport públic i ja possats millorar els carrils bici. Anar amb bicicleta per Barcelona es un suicidi. Jo em vaig vendre la meva. La zona verda no promourà el que la gent agafi el metro o el bus. Ja no es que paguis per circular per Barcelona (que ho fas) sino que ara a més a més pagues per tenir el cotxe a Barcelona. L´utilitzis o no. Jo l´utilitzo els caps de setmana per fugir de la ciutat, i en aquest cas si que es necessari. I durant la resta de dies hauré de pagar per tenir-ho al carrer. No té ni cap ni peus. Afany recaudatori i pura especulació inmobiliaria.

Salutacions
Buk

Jaqme ha dit...

Gràcies pel coratge DJ Insel. Però si jo pogues fer "actes heròics protagonitzats per gent anònima i clandestina, gent que com tu amb les teves paraules pugui arribar a obrir la llauna de tants cervells en conserva" seria un super-heroi, cosa que no som, perquè no en queden. No hi possibilitat de salvar-nos... o de que ens salvin. Ja no queden Ghandis entre noltros.

Nohisóc: et don la raó.

Buk, si només agafes el cotxe de divendres a diumenge, no et sortiria més a compte llogar-ne un els caps de setmana? D'aquesta manera descongestionaries el trànsit, l'aparcament i t'estalviaries doblers.

No us podeu fer una idea de l'enveja que ens fa el bon funcionament i la quantitat de transport públic (inclòs carril bici) als balears, que per fer que ens posin un parell de kilòmetres de tren hem hagut de plorar durant anys, carril bici ni somiar-ho, bon servei de bus encara no existeix, etc...

Elquemaietvaigdir: crec que juntament amb Buk (i ja que has llegit a Salinger) et podem fer una gran recomanació: "Watchmen" d'Alan Moore. És un còmic per adults i una obra d'art majúscula com poques, com poquíssimes, com cap! Quan et vulguis fer un regal ja ho saps.
La foto que inclou el meu post és d'aquest monumental còmic.

Antoni ha dit...

Salutacions! Vaig descobrir el teu blog fa uns dies. Avui, arran del teu comentari al meu hi he tornat a entrar. No ha estat fins avui que hi he descobert la música (no solc tenir engegats els altaveus perquè m'empipa la musiqueta de quan s'obre i tanca l'ordinador però a partir d'ara ho faré perquè pot ser que m'estigui perdent coses molt bones d'excel.lents blogs com el teu), que em sembla una passada de bona (expressió poc acadèmica, però crec que és així) com a música de fons.
Ens anirem seguint!

dospoals ha dit...

Doncs això ve de llarg: tira arrere i pensa en les maquinacions de l'època medieval...

Jaqme ha dit...

En èpoques medievals, que jo sabi, no hi havia democràcia.