29/4/09

Kunsthaus

Desconec per què els calcetins han de ser parells però sospit que al darrera s'hi amaga un gran significat simbòlic.

***

Què som?

Un cercle de Natura coberta per moltes capes de cultura.
Cultura significa "allò que aprenem".
Però cap d'aquestes capes és nosaltres.
Tampoc el seu conjunt.

Què som?

***

A qui se li va ocórrer fer les escoles i els instituts tan tan tan grans què hi cabessin tots els alumnes del poble, del municipi o del districte?
Com més gran més impersonal. Més embossat.
El que ocorre a les entrades o les sortides amb els milions de cotxes fent coa per acompanyar o anar a cercar és només la cara visible del que ocorre a dins.
L'objectiu de les escoles és educar o és fer de guarderies?

Es diu pel gran nord que si féssim o reconvertíssim cases de poble en petites escoles, en petits instituts quasi de barri (com ho fa Finlàndia) l'educació seria més personal. Que els alumnes serien ben atesos. Que els acabats de llicenciar (o de graduar) tindrien feina de seguida, premiant així tants anys d'estudi. Que es crearien bons ciutadans.

Una professora se m'acosta i afirma "la gent diu que els professors som pessimistes. I com no vols que ho siguem? Nosaltres veim el futur abans de que arribi".
En aquest sentit, una conclusió: la nostra llengua mor.

***

Plató va dir, per allà fa 2500 anys, que la democràcia no era un bon sistema i que a més no podria triomfar, perquè ¿quin poble hauria de voler governants que no tenen ni la preparació ni l'educació ni els coneixements que es necessiten per governar a un poble?

***

Si de petits ens diuen que ens hem de posar dos calcetins parells ho feim i no ho qüestionam.
Però quantes coses feim sense que les qüestionem?

Un alumne va dir que Déu existia perquè li havien dit abans de que fes 8 anys, va afegir que no li podíem ensenyar res perquè tot el que li havien dit abans d'aquesta edat era completament veritat. Psicologies complexes.

Duc calcetins imparells.
Per si de cas.