28/5/08

On Reichstag



Quan vaig complir setze anys em van regalar una frase:
A partir d'ara el temps et passarà volant.

La penso sovint per certa.

***

Aquest maig ha plogut tant que he hagut de desempolsar els discs que ja tenia guardats per l'arribada de novembre.
Nick Drake i Bonnie "Prince" Billy, però també algunes cançons de Raimon i la banda sonora de "Fargo".

Mentre mirava el Roland Garros, amb un sol extraordinari a París i el públic assegut amb mànega curta, una suposició s'ha disparat: "El canvi climàtic ja és aquí. I si ens hem canviat el clima amb ells?"

Si és així aquest estiu no compraré el diari.

***

A l'escola ens van ensenyar història, matemàtiques, gramàtica, i tantes altres assignatures.
Però no ens van ensenyar coses útils.
Necessit un curs accelerat d'electricitat, fontaneria, agricultura i fusteria.

També m'aniria bé un curs de calcular el valor real de les coses, com ara un sofà, o si el descompte que et proposen és un fet denunciable a l'oficina del consumidor.

I ja posats, també necessit un curs d'amenaces als tècnics i empreses que et prometen una cosa i després no la compleixen.

Tot això es resumeix en exigir la perfecció (que et venen) i per la que pagues.

Una altra cosa és exigir la perfecció de la gent.
Això no ho faig.
Mai m'ha agradat la perfecció humana.
Més que res, per ser irreal.

Una variant cartesiana:
"Som humà,
ergo som imperfecte".

***

Hi ha tantes coses per fer que no basta una vida.
Vull aprendre japonès i Linux alhora.
També hebreu.

Ara es tracta de dividir un segon en dos per disposar del doble de temps.

***

M'ha arribat el Mac nou.
Cerc un programa d'edició fotogràfica que em permeti fer el que JO vulgui, i no el que ell m'imposi.
Algú en coneix algun?
(Per cert, ho sé, tinc pendent la tercera part de la història amb Apple. Hi ha tema.)

***

Hi ha llocs als que torn un pic i un altre.
Hi ha forces magnètiques. Com l'illa de Lost.
Però aquí i ara.
A Berlín és la cúpula del Reichstag (que en èpoques de càmera de fotos analògica d'emprar i tirar, hi vaig llançar les 36 fotos que a més es van revelar fatal). L'altra lloc és la part de darrera de la Catedral de Girona.
A l'illa vull tornar a veure la tomba de Robert Graves a Deià.
Hi ha imants.

8 comentaris:

Lastienditas ha dit...

Jo m´apunt també al curs de fontaneria. Sempre he pensat que si tornava néixer volia ser llanternera, en serio.
Informació sobre els teus drets com a consumidor en tenc molta. Vine al CIJ!

EQMEVD ha dit...

El meu germà és un expert en totes aquestes coses.
Crec que és l'única persona preparada per sobreviure a un holocaust nuclear.
però qui vol sobreviure a un holocaust nuclear?
I si es dona el cas, a qui li importaria que l'aixeta perdés aigua?

per cert, què li ha passat a la foto?

Jaqme ha dit...

LT: Ja passaré, doncs!

EQMEVD: El teu germà fa pressuposts?
He canviat la foto pq l'antiga no m'acabava de fer.

Buk ha dit...

Ahhhhhh...jo no podria sobreviure ni a l'avaria del lavabo.
Jaqme, avise'm quan te n'assabentis d'on fan el curs aquest, que jo també m'hi apuntaré... Tinc unes manesses que ni l'eduardo manostijeras :-)

Anònim ha dit...

La cúpula del Reichstag...un any també jo hi vaig ser allà i en tinc unes fotos semblants...savi si no exigeixes la perfecció humana. Això vull aprendre jo. Per a tot l'altre sempre hi ha algú que en sap.

nimue ha dit...

aquestes fotos dels miralls del Reichstag em sembla que les tenim la majoria dels que hem anat a Berlin! :) Quins bons records!

Jo també preferiria de vegades saber menys coses dels llibres de text i més d'arreglar cables i canonades...

Sort dels amics manetes!

neus ha dit...

Tret del tema electricitat (que em fot una por de campionat), els altres els domino prou bé :P

La part del darrera de la catedral gironina és una meravella... i dóna gust passejar-s'hi :)

Hematie ha dit...

"Hi ha tantes coses per fer que no basta una vida". Qué frase tan bonita... Estoy de acuerdo, no basta.

Creo que va a haber que abrir una escuela de oficios, cada vez se sabe menos de estas cosas.

Y pido Apple-post! que tengo curiosidad por saber cómo sigue la historia :)