12/3/08

Because

No és una queixa.
La feina o el treball amb el que un es guanya la vida ha de ser quelcom amb el que un hi gaudeixi molt.
Si no, no és feina.
En quin moment de la història varem decidir deixar de ser esclaus?

***

Hi ha arbres i hi ha primaveres.
Hi ha llavors contra el vent.
La natura no m'ha triat a jo per fer futur.

***

La tercera temporada de "Mujeres Desesperadas" m'agrada menys que les dues anteriors.
De totes maneres en el capítol d'ahir, el 7, vaig plorar el suficient pq s'enriguessin de mi.
No m'agraden les sèries en les que no m'identific amb cap personatge.
Si a Lost sóc en Desmond, a les Mujeres sóc na Lynette, però també en Tom.
I tot el que hi ha el mig.
Pizzeria inclosa.

***

Visc a un lloc on la natura està dividida.
Hi ha natura terrestre i natura submarina.
Quan miro el mar, i avui ho he fet durant més de quatre hores, no veig la vida que hi ha abaix.
I no és que s'amagui.
El mar és com el que ens envolta, també persones properes.
També persones llunyanes.
També coses.
Si no ens hi capbussam només hi ha superfície.
I tot és la mar.

***

Tot és simbòlic i metafòric.
Tot significa pel personatge però també per la persona.
La llauna Campbells, la de Warhol, és el perfecte retrat de l'home contemporani:
Imatge per fora, disfressa i màscara, i per dins sopa pre-fabricada de diferents sabors, olors i colors.
També un paisatge té significat.
Vull que dir que sobretot els paisatges parlen de cada un d'aquells que envolten.
"El cel protector" de Paul Bowles, però també de Bertolucci.
"Paris, Texas" de Wim Wenders.
Però també quasi tots els racons d'aquesta illa.
Un desert no és només un desert, i la tomba de Robert Graves no és només la tomba de Robert Graves a Deià. Aixeques el cap i la Devesa Blanca t'observa, significant més que el que és.
Un espai geogràfic és un poema.
I té més significat del que ens pensam.
La muntanya màgica.
La muntanya és l'espai sagrat.

7 comentaris:

Jaqme ha dit...

A la foto Robert Graves.
Només llegesc la Devesa Blanca durant els estius.

Hematie ha dit...

Me ha gustado muchísimo tu post. Soy incapaz de decir nada más. Mejor así :)

TENDER EPITHELIUM ha dit...

Doncs a mi m'has transportat al màgic país d'Oz:

"If ever a wonderful Wiz there was
The Wizard of Oz is one because
Because because because because
Because of the wonderful things he does!Oh, you're off to see the Wizard,The wonderful Wizard of Oz!"

Buk ha dit...

A mi m'ha passat com a la Hematie. Magnífic post, magnífiques frases (em guardo vàries per a mi)
Si digués res més ho espatllaria, així que millor callo i assenteixo.

Jaqme ha dit...

Ei!

Hematie i Buk: Moltes gràcies pels vostres comentaris.

Tender: El Because no estava extret del Mag d'Oz, sinó dels quatre mags de Liverpool. Però així també està bé.

Anònim ha dit...

Buf, quantes coses per dir-te avui...que mai hem decidit deixar de ser esclaus, que ho som i sempre ho serem, d'un altre, de nosaltres mateixos, de les circumstàncies, del destí; que qui sap si la natura t'ha triat o no per fer futur, qui sap; que no veig quasi mai Mujeres Desesperadas, però que després del que has escrit les veuré, només per saber com és na Lynette; que sí, que la mar és com la vida i les persones, sovint ens quedam amb la imatge superficial de tot; que sempre he cregut que els paisatges són imprescindibles per gaudir de la vida, per això visc a un poble, per això ara he trobat Guium amb llimonera inclosa i m'hi vaig. Si deixar d'escriure més d'una setmana ha de servir per a que escriguis després posts tan rics com aquest, endavant...:)

neus ha dit...

Just quan vaig llegir el títol del teu post, just quan llegeixo el títol, canto mentalment el Because dels Beatles...
Because the world is round it turns me on ...
Una delícia de cançó.
Un post magnífic, fins ara no he gosat dir-hi res... i ara no ho espatllaré pas.

Una abraçada, artista!