29/10/07

Eleccions per a una novel·la

Ell va entrar per la porta de casa amb una bossa de paper. A dins hi havia tallarins amb bolets xinesos.
A la casa, perfectament il·luminada, hi sonava una cançó d'Ella Fitzgerald.
Ell va deixar la bossa a la cuina.
La ciutat, a fora, ja havia enfosquit, i els transeünts es dirigien al seu últim o penúltim destí diari.
-No tenc ego suficient per haver de fer d'humorista en un lloc que ni tan sols entenen el meu idioma.-va afirmar Ell.
-Acab d'arribar, hauries de posar la rentadora.- Va dir ella, fullejant el darrer catàleg de Ikea al sofà.
-Però he d'escriure, he d'assajar la cançó amb la guitarra, demà tinc classe.
-Jo he planxat i arreglat la cuina. No me toca a jo. Jo ahir vaig posar la rentadora, que et tocava a tu.- va insistir ella, que aquella nit s'havia recollit els cabells en una cova alta sobre el clatell nu.

Ell va obeir. No tenia ganes de discutir. Quan va haver posat la rentadora, va agafar la bossa de fems i les dues capses del reciclatge: paper i envasos. Va baixar les escales carregat, un fet que va provocar que la capsa del paper caigués per l'escala.
Ell es va quedar dret mirant els papers voladissos i dispersos entre les escales i la planta de baix. Allà hi havia cartes sense llegir, diaris, factures comprovades, revistes fullejades i les dues primeres escenes de la seva darrera obra de teatre.
Va amollar tot el que li quedava en les mans.
La bossa de fems es va obrir mentre rodolava escales abaix, i els envasos van botar de la capsa. Un tetrabrik amb un quart de llet agra va deixar caure el seu líquid.
L'ombra d'ell va creuar la línia blanca de la beguda làctia i va sortir per la porta.

Va caminar sense destí durant més d'una hora, fins que es va trobar davant la porta d'un hotel.
Hi va entrat i va demanar habitació en el precís moment en que li va sonar el telèfon mòbil. Era ella. No va respondre. Es més, va aturar l'aparell, el va obrir i li va llevar la targeta, que va llançar als fems. Tot en aquest ordre.

-Una habitació per un, per favor.- va demanar al polsós recepcionista.

En aquella nit d'insomni en la naftalinosa habitació d'hotel, va planificar l'endemà. El més important era tenir la visa, que significava la pasta, el fons econòmic de sis anys de feina mediocre. El primer que faria, al matí següent, seria anar al banc, a treure tots els seus estalvis. Després aniria a l'aeroport i faria allò que sempre havia desitjat fer: comprar un bitllet pel primer avió que sortís.
Se n'aniria sense donar explicacions a ningú. Quan es cansés tornaria. Bé, ho faria si és que ho així ho volia.

Quan havia caminat suficient planificant l'endemà per l'habitació, amb la tele emetent el vespre "Exposé", es va jeure sobre el llit.
Es va dormir pensant en ella.

I bé, benvolguts lectors, a partir d'aquí, opcions per votar:

A) Ell, al que anomenarem Bonanat, continua amb el seu pla. És a dir, va al banc i treu els seus estalvis i agafa un avió cap a un destí, que no avançarem per ara.


B) Bonanat atura el seu pla i torna a casa, amb Ella. Però quan entra a la casa veu que els fems, que a la nit anterior eren a l'escala tornen ser escrupulosament ordenats al seu lloc. Ella no hi és en lloc però hi ha sang sobre el llit.

C) En aquell moment entra una dona vella, vestida de negre a l'habitació de l'hotel. I li dóna un missatge: Compra'm aquest llibre. Aquí hi ha escrit el teu futur.

VOTA.

19 comentaris:

Jaqme ha dit...

No és el que volia escriure quan avui vespre he obert el blog.
El resultat és massa llarg per ser llegit.
I a més dubt de la seva continuïtat per la meva irregularitat en tot.
M'he fet peresa.
Qualsevol semblança amb la realitat és fruit de la casualitat.

neus ha dit...

Doncs me l'he llegit tot Jaqme, de dalt a baix, i m'ha agradat molt, no el trobo gens llarg.
Jo voto l'opció A. La B no em fa el pes i la C, això de saber el futur, què vols que et digui, a mi em fotria por.
I si no hi ha ganes de continuar no ho facis, cadascú la pot continuar dins la seva imaginació seguint l'opció triada :)

Un petó!!

Buk ha dit...

A mi no m'ha semblat massa llarg, Jaqme.
Per si decideixes continuar la història, jo també voto l'opció A. Dubtaba entre la A i la B, però finalment m'he decidit per la A. M'ha semblat que la B era desfer part de la història, i l'opció C no em convencia...

Una aferrada

rhanya2 ha dit...

Jo també voto per la A), i no m'ha semblat gens llarg, m'encantaria llegir-ne més. Però com diu l'Elur, puc continuar jo sola... i ja sé cap on portaria Bonanat. Segur.

Krahm ha dit...

D'acord. El primer de tot: he rigut molt amb el nom.
Bonanat = A "v'on" ha anat

Opcions. Clarament la C.
La A es típica i massa gent la espera i la desitja. La B a no ser que hi hagi sorpresa i no sigui ell un personatge amb un desordre mental que ho ha imaginat tot i ha canviat el record real de matar a la seva dona per un viatge màgic...

Ara bé, la C es gran! És un llibre, amb el futur escrit, com el que porta el germà encaputxat del senyor dels somnis! Encara que potser la vella no m'agrada.

Hematie ha dit...

Pues yo discrepo, voto la C... Cuando he leído la B he pensado: "sí, que vuelva a casa", pero la C me ha "atrapado". Si alquien entrase en la habitación en un momento crucial de tu vida con semejante oferta, ¿¿qué harías?? Esta opción me ha provocado un sin fin de preguntas.

En lo que estoy deacuerdo es en que no es para nada largo y que ha sido genial leerlo :)

Jaqme ha dit...

Hei!
Moltes gràcies pels comentaris.
Hem posau en un compromís gran. Ara em fa ganes continuar. Avui, a la feina, pensava si algú ho hauria llegit i comentat i tants comentaris m'han alegrat molt.
He pensat amb aquest inici. He pensat diferents coses: No és suficient la raó que aquí s'explica pq el personatge abandoni la seva vida. Hi haurà una raó de més pes per voler canviar les coses?
Recapitulem: no sabem la feina de Bonanat, ni la relació que té amb ella. Possibles factors claus en la decisió. Però estic decidit a eliminar les raons. Per què hem d'actuar sempre amb una causa? I si eliminam les causes, hi continua havent conseqüències?
Recompte provisional de vots:

A: 3
B: 0
C: 1

Data del nou capítol: o bé dia 31 o bé dia 6, ja que de dia 1 a dia 4 som de viatge.

PD.- Elur i Violette, crec que amb comentaris com els vostres continuaré. Pot ser era el que cercava.
Buk: Puc saber per què no t'has decantat per la C? Massa fantasiosa pot ser?
Krahm: Tu hi veus més enllà. Ets un puta. Tens tota la raó: és un error la vella. Però si guanya l'opció C molt em temo que no ja no la podré canviar, i fer el gir de mal guionista en pla "era en Skeleton ;) disfressat de dóna"... no sé no sé.
Hematie: Moltes gràcies pels ànims. Comentaris així em fan témer que hauré de continuar la història. Jo em decanto també per una opció, però ai, què puc fer si no surt la que jo desitjo? Res. La decisió és vostra. I la continuaré el millor que pugui.

VOTAU!

EQMEVD ha dit...

Si encara hi sóc a temps de dir la meva proposaria una barreja de la A i la B.

Ell fa la A, però la història pot continuar amb la B. No sé si m'explico.

I m'han agafat remordiments de consciència després de la teva "queixa" dels post massa llargs, serà que m'he donat per al.ludida?

Marc ha dit...

tampoc sé si hi soc a temps però voto per la B i espero que la sang no sigui de la seva dona, em cau bé, no la matis.

Krahm ha dit...

Un apunt: en el moment del teu post, Jaqme, la C tenia 2vots. El meu i el de Hematie.

Jaqme ha dit...

Krahm: tens tota la raó, em vaig descomptar. Perdó.
Marc: Clar que hi ets a temps.
EQMEVD: Els teus posts mai són massa llargs! Et compto que votes A? És que només es pot votar a una. Però la teva idea em fascina.

FINS DIA 5 HI HA TEMPS DE VOTAR, JA QUE SERÉ DE VIATGE I FINS A LA TORNADA NO CREC PODER TORNAR A ESCRIURE AL BLOG.

Recompte actual:
Opció A: 4
Opció B: 1
Opció C: 2

Bon cap de setmana i bon pont (pels que el tingueu). Jo me'n vaig a terres plujoses.

EQMEVD ha dit...

ok. compta A

Anònim ha dit...

Hola! Jo també vot clara i rotundament per la opció C. A qui no enganxaria trobar algú que tengués un llibre on hi ha escrit el seu futur??
Bon viatge Jaqme!
Brie van de Kampt.

Anònim ha dit...

I què tal si la història continuàs amb una barreja de les 3 opcions?: Bonanat se'n va a l'aeroport i abans de comprar el billet li apareix una vella amb el llibre del futur. Allà veu la sang sobre el llit i llavors s'adona que no pot deixar a la seva dona perque això provocarà una desgràcia de sang...com dic sovint i copiant la idea den Joan Guasp: "decidir què decidir és una decisió molt difícil de decidir"...llavors...usa tota la teva inventiva! Bon viatge!

Buk ha dit...

Caram! quin èxit, Jaqme!!! Encara ho hauràs de publicar en paper! ;-)
Jo la veritat es que ho seguiré sigui quina sigui l'opció triada. Com a resposta a la teva pregunta et diré que efectivament, vaig rebutjar l'opció C per a massa fantasiosa, i perquè la idea d'un llibre on està escrit el futur ja l'he llegida altres cops. En el còmic de Sandman, per exemple, del Neil Gaiman. Hi ha un personatge (Destí) que tragina sempre amb un gran llibre on hi ha escrit el futur de tothom. També un dels darrers llibres de Paul Auster juga una mica amb això. Ara no recordo el títol (El quadern blau, potser?), però el protagonista (un escriptor) acaba patint tot el que escriu sobre un quadern. No és el mateix, però resulta massa semblant.

Una aferrada

Anònim ha dit...

Opci�-A Merce

Anònim ha dit...

Jo prenc opció per la B. Ara bé, donant-li més diàlegs optaria per l'escenari,o sia un text teatral. Quan volem deixar una vivència endarrera la portam, molt de temps, en primera del pensament.
Aquestes situacions donen molt de joc.

Anònim ha dit...

Perdó, la penúltima frase hauría de dir:
"en primera línia del pensament"

Jaqme ha dit...

Recompte final:
A- 5 vots
B- 2 vots
C- 3 vots

Frannia: M'agrada molt la teva idea.
Sa tanca: Molt content de tornar-te a trobar! On has estat?